Mimmi Johansson från Kunskapsskolan har utsetts till Årets lärare i Enköpings kommun.

Mimmi från Kunskapsskolan är Enköpings bästa lärare!

Grattis Marie-Louise "Mimmi" Johansson från Kunskapsskolan, som har blivit utsedd till Årets lärare i Enköping av Lärargalan.

Varje höst utses Årets lärare inom olika kategorier på Lärargalan. Hela landets elever får chans att hylla sina favoritlärare genom att skicka in motiveringar. Engagemanget är stort – i år har tiotusentals elever nominerat sammanlagt 2681 lärare. För att utse vinnarna i varje kommun går en jury igenom elevernas nomineringar och kvalitetssäkrar de nominerade lärarna.

I Enköpings kommun är det Marie-Louise "Mimmi" Johansson, lärare på Kunskapsskolan Enköping, som blivit utsedd till Årets lärare.

“Hon får mig att känna mig hörd och sedd”

Här är en av elevernas motiveringar till Marie-Louise Johansson:

“Hon påminner mig dagligen att jag är bra nog och att hon är stolt över mig. Även när jag känner att jag inte är tillräcklig får hon mig att inse att jag har ett värde som inte är en bokstav på ett papper eller en bedömning i eds. Hon är så energifylld och sprider glädje runt sig vart hon än går. Hon frågar om jag är okej och märker när något är fel. Hon tar tiden att lyssna och verkligen försöker att hjälpa en, inte bara med skolan, utanför också. Hon gör så att skolan blir mindre prestation och får mig att känna mig hörd och sedd, det har inte hänt förut. Mimmi är en förebild för alla lärare. <3”

I och med vinsten av Årets lärare i Enköpings kommun är Marie-Louise Johansson med och tävlar om titeln Årets lärare i Uppsala län samt Årets lärare. Prisutdelningen äger rum på Lärargalan på Cirkus i Stockholm den 16 oktober.