Kunskapsskolan Motalas rektor Anna Cervin, Kunskapsskolans styrelseordförande Cecilia Carnefeldt och kommunstyrelsens ordförande Mark Henriksson var med och invigde skolan.

Härlig stämning på Kunskapsskolan Motalas invigning

Solen sken på de cirka 350 besökarna som hade samlats för att fira invigningen av Kunskapsskolan i Motala förra veckan.
– Det var roligt att så många ville komma. Det blev en underbar kväll, säger rektor Anna Cervin.

Kunskapsskolan Motala slog upp portarna för sina nya elever redan i augusti, men i torsdags var det äntligen dags för den officiella invigningen. Ungefär 350 personer samlades på skolgården i det härliga vädret för att lyssna på invigningstalen.

Rektor Anna Cervin började med att hälsa alla välkomna och därefter talade kommunstyrelsens ordförande Mark Henriksson och Kunskapsskolans styrelseordförande Cecilia Carnefeldt.

– Det var roligt att så många ville komma och fira invigningen av vår nya, fina skola. Det blev en underbar kväll, säger Anna Cervin.

Skolans elever guidade

Efter talen klipptes det blågula bandet och skolans musiklärare Albin Gustavsson spelade en fanfar på trumpet, vilket följdes av applåder.

Inne i skolan delades besökarna sedan upp i mindre grupper för att bli guidade genom lokalerna av skolans elever. I caféet bjöds det på snittar, snacks och alkoholfri cider.

– Stämningen var varm och positiv och många ville veta mer om Kunskapsskolans arbetssätt, säger Anna Cervin.

Hon berättar vidare att de första veckorna sedan skolstart har varit roliga och intensiva.

– Vi har fokuserat på att lära känna alla våra 237 elever och sätta strukturer och rutiner, för att skapa trygghet, trivsel och en positiv skolkultur. Nu ser vi fram emot att fortsätta det arbetet och vi hoppas få lära känna både elever och vårdnadshavare ännu bättre, genom undervisningen och gemensamma aktiviteter.

Tack alla som kom och besökte oss på invigningen!