Malak går i sexan på Kunskapsskolan Täby.

Eleven Malak: “Nu vill jag ha matte hela tiden”

Se filmen med Malak som går i årskurs 6 på Kunskapsskolan Täby. Här berättar hon om hur hon trivs på skolan och hur det är att ha en personlig handledare.
– Innan jag började här var NO ingenting för mig, men nu får jag mer hjälp. Jag har väldigt bra lärare, berättar hon.

Malak går i sexan på Kunskapsskolan i Täby. Hon berättar att hon blivit bättre på både matte och NO sedan hon började på skolan för två år sedan.

– Jag går på spetsmatte, för de som är extra intresserade av matte. Det är jättekul och nu vill jag ha matte hela tiden, säger hon.

Att ha en personlig handledare, som alla elever på Kunskapsskolan har, tycker hon är skönt.

– Min personliga handledare bryr sig om mig och hela vår klass. Hon är jättesnäll. Hon hjälper oss att nå våra mål och låter oss inte ge upp, säger Malak.

Här kan du se filmen med Malak: