Välkommen till Kunskapsskolan Enköping!

Här berättar rektor Lena Odén om skolan.

Hej!

Jag heter Lena Odén och är rektor för Kunskapsskolan Enköping, som är en skola för elever i årskurs 4–9. Jag har arbetat på Kunskapsskolan i Enköping i många år som som både lärare och rektor, och jag har också varit rektor på en av Kunskapsskolans skolor i Indien.

Skolan har funnits i över 20 år och ligger endast ett stenkast från järnvägsstationen i Enköping, i nya och moderna lokaler.

När vi frågar våra elever vad som är det bästa med Kunskapsskolan, svarar de ofta att det är relationen till lärarna. Alla elever på Kunskapsskolan har ett personligt handledningssamtal med sin handledare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att få hjälp med att planera och sätta upp mål för sitt skolarbete.

På skolan upplever vi att de personliga handledningssamtalen skapar starka band mellan elever och lärare. De gör det också lättare för våra lärare att se helheten kring eleverna och vad de behöver stöttning och hjälp med.

Är du nyfiken på Kunskapsskolan Enköping och vill veta mer om oss? Kontakta oss gärna, eller besök oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på vår hemsida.

Jag hoppas att vi ses där!

Vänliga hälsningar
Lena Odén, rektor