Välkommen till Kunskapsskolan Enskede!

Här berättar rektor Martin Norin om skolan.

Hej!

Jag heter Martin Norin och är rektor för Kunskapsskolan Enskede, jag har varit rektor på skolan sedan 2022. Innan jag blev rektor här i Enskede arbetade jag som rektor på Kunskapsskolan Tumba, och jag har lång erfarenhet inom Kunskapsskolan som både biträdande rektor och lärare.

Kunskapsskolan Enskede är en skola med drygt 500 elever i årskurs 6–9. Vår skola ligger precis vid Sockenplan och Enskede IP, vilket gör att det är enkelt att ta sig till oss med både tunnelbana och buss.

När vi frågar våra elever vad som är det bästa med skolan svarar de ofta att det är den personliga handledningen och relationen till lärarna. Alla elever på Kunskapsskolan har ett personligt handledningssamtal med sin handledare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att prata om skolarbetet, stämma av hur eleven mår och sätta upp en planering för veckan.

I början, när eleven är ny på skolan, handlar det personliga handledningssamtalet mycket om struktur, för att senare handla mer om strategier. På skolan ser vi att de personliga handledningssamtalen leder till nära relationer mellan elever och lärare, vilket också ger en ökad trygghet.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Enskede är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar