Välkommen till Kunskapsskolan Landskrona!

Här berättar rektor Mattias Svensson om skolan.

Hej,

Jag heter Mattias Svensson och är rektor för Kunskapsskolan Landskrona, som är en skola med ungefär 350 elever och cirka 35 medarbetare. Jag började här som rektor 2022 och har tidigare erfarenhet som lärare och rektor på andra skolor runt om i Skåne.

Kunskapsskolan ligger centralt i Landskrona med gångavstånd till både centrum och stationen.

När jag pratar med våra elever om vad som är det bästa med vår skola nämner de ofta det personliga handledningssamtalet, som alla elever på Kunskapsskolan har med sin lärare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att få hjälp med att planera och prioritera skolarbetet.

På skolan upplever vi att de personliga handledningssamtalen leder till nära relationer mellan elever och lärare. De gör det också lättare för våra lärare att lära känna eleverna och kunna stötta dem utifrån deras individuella behov.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Landskrona är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar