Välkommen till Kunskapsskolan Motala!

Här berättar rektor Anna Cervin om skolan.

Hej,

Jag heter Anna Cervin och är rektor för Kunskapsskolan Motala. Jag började som rektor här 2023, vilket är samma år som skolan startade. Innan jag kom till Kunskapsskolan har jag arbetat som lärare här i Motala, som speciallärare i Mjölby och biträdande rektor på en skola i Linköping.

Skolan i nyrenoverade och moderna lokaler i Luxorområdet i Motala och har plats för ungefär 460 elever i årskurs 4–9.

En av de bästa sakerna med Kunskapsskolan är de personliga handledningssamtalen, som alla elever på Kunskapsskolan har med sin lärare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att få hjälp med att planera och prioritera skolarbetet.

Den personliga handledningen leder till nära relationer mellan elever och lärare, och därmed också ökad trygghet.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Motala är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar