Välkommen till Kunskapsskolan Saltsjöbaden!

Här berättar rektor Åsa Ebenhart om skolan.

Hej!

Jag heter Åsa Ebenhart och är rektor för Kunskapsskolan Saltsjöbaden, som är en skola för årskurs 4-9. Hos oss har vi drygt 320 elever och cirka 30 medarbetare.

Vår skola ligger omgiven av en fantastisk miljö på Observatoriebacken i Saltsjöbaden och man tar sig lätt till oss med cykel, buss, Saltsjöbanan eller en promenad.

När vi frågar våra elever vad som är det bästa med Kunskapsskolan, svarar de ofta att det är de personliga handledningssamtalen som eleverna har med sin lärare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att få hjälp med att planera och prioritera skolarbetet. På skolan upplever vi att de personliga handledningssamtalen leder till nära relationer mellan elever och lärare, och därmed också ökad trygghet.

Den personliga handledningen är grunden i vår pedagogik där vi sätter elevens individuella utveckling i fokus. Vår pedagogik leder till att eleverna får höga studieresultat och är förberedda på vidare studier när de slutar hos oss.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Saltsjöbaden är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar