Välkommen till Kunskapsskolan Katrineholm!

Här berättar rektor Caroline Bergström om skolan.

Hej,

Jag heter Caroline Bergström och är rektor för Kunskapsskolan Katrineholm. Jag har varit rektor här sedan 2018 och arbetade tidigare som lärare på skolan.

I dag har vi årskurserna 4–9, men från och med hösten 2024 utökar vi verksamheten med förskoleklass till årskurs 3. Efter utökningen kommer vi att ha plats för cirka 588 elever.

När vi frågar våra elever vad som är det bästa med Kunskapsskolan svarar de ofta att det är de personliga handledningssamtalen, som de har med sin lärare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att prata om sin studiesituation, få hjälp med att planera och sätta upp mål för sitt skolarbete.

De här samtalen leder till nära relationer mellan elever och lärare, och genererar därmed en ökad trygghet för eleverna.

Den personliga handledningen fokuserar på elevens individuella utveckling, vilket gör att eleven blir framgångsrik i sina studier och väl förberedd inför kommande studier.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Katrineholm är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar