Välkommen till Kunskapsskolan Nyköping!

Här berättar rektor Matilda Granath om skolan.

Hej!

Jag heter Matilda Granath och är rektor för Kunskapsskolan Nyköping, som är en skola för årskurs 4-9 med cirka 530 elever. Jag har varit rektor här sedan 2021 men har arbetat på skolan sedan 2007, först som lärare och därefter som biträdande rektor.

Vår skola ligger centralt belägen, bara fem minuters promenad från Nyköpings bussterminal.

Något jag är väldigt stolt över är den trygghet och trivsel som eleverna upplever hos oss, vilket jag tror har mycket att göra med den personliga handledningen som ingår i vårt arbetssätt. Varje vecka har eleverna ett enskilt samtal med den lärare som är deras handledare för att prata om hur det går i skolan, vilka strategier som har fungerat och vilka mål eleven ska jobba mot framöver.

De här samtalen gör att eleverna skapar en god kontakt med de vuxna som finns på skolan, vilket leder till ökad trygghet.

Den personliga handledningen är grunden i vår pedagogik där vi sätter elevens individuella utveckling i fokus. Vår pedagogik leder till att eleverna får höga studieresultat och är förberedda på vidare studier när de slutar hos oss.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Nyköping är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar