Välkommen till Kunskapsskolan Trelleborg!

Här berättar rektor Per Algback om skolan.

Hej!

Mitt namn är Per Algback och jag är rektor för Kunskapsskolan Trelleborg, som är en skola med cirka 360 elever i årskurs 4–9. Jag har varit rektor här sedan 2022. Innan dess arbetade jag som rektor på Kunskapsskolan Landskrona och Kunskapsskolan Lund i sammanlagt 13 år.

Det som gör vår skola unik är den nära relationen som finns mellan elever och medarbetare. Den skapas framför allt genom de personliga handledningssamtalen som eleverna har med sin lärare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att prata om hur det går med studierna och få hjälp att planera och prioritera skolarbetet. Man pratar också om hur eleven trivs i skolan.

Den personliga handledningen gör att elever och lärare lär känna varandra väl. Detta, tillsammans med att våra medarbetare är ute bland eleverna hela skoldagen, leder till ökad trygghet.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Trelleborg är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar