Välkommen till Kunskapsskolan Jönköping!

Här berättar rektor Linda Noaksson om skolan.

Hej,

Jag heter Linda Noaksson och är rektor för Kunskapsskolan Jönköping, som är en skola med cirka 300 elever i årskurs 4–9. Jag har arbetat som rektor på skolan sedan 2014. Jag är utbildad gymnasielärare och har många års erfarenhet av att jobba inom skolan, både som lärare och rektor.

Hos oss har alla elever ett personligt handledningssamtal med sin handledare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att få hjälp med att planera och sätta upp mål för sitt skolarbete. Under samtalen pratar man också om hur eleven mår och trivs i skolan.

Varje morgon och eftermiddag har vi något som kallas för basgruppssamling. Då träffas eleverna i sin klass tillsammans med sin handledare för att starta och avsluta skoldagen tillsammans.

Vi upplever att de personliga handledningssamtalen och basgruppssamlingarna leder till starka och trygga relationer mellan elever och lärare och en fin gemenskap i klassen.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Jönköping är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte eller öppet hus. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar