Välkommen till Kunskapsskolan Täby!

Här berättar rektor Niklas Åkerblom om skolan.

Hej!

Jag heter Niklas Åkerblom och är rektor för Kunskapsskolan Täby, som är en skola för årskurs 4-9 med cirka 320 elever och drygt 30 medarbetare. Innan jag blev rektor år 2017 arbetade jag som lärare i svenska och idrott här på skolan i sju år. Jag blev förstelärare inom mina ämnen 2014.

Vår skola ligger vid Näsby park i Täby med goda kommunala förbindelser. Vi har vackra omgivningar och närhet till skog, parker och grönområden.

Något jag tycker är extra bra med Kunskapsskolan är de personliga handledningssamtalen som eleverna har med sin lärare varje vecka. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare för att prata om hur det går med studierna och få hjälp att planera skolarbetet. Man pratar också om hur eleven trivs i skolan. De personliga handledningssamtalen gör att elever och lärare lär känna varandra väl, vilket leder till ökad trygghet.

Om du vill veta mer om Kunskapsskolan Täby är du varmt välkommen att besöka oss på ett informationsmöte. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar