Rektorn har ordet december - Kunskapsskolan Enskede

Rektor Martin Norin berättar om händelser på skolan.

December 2023

Hej!

Året lider mot sitt slut och jag hoppas att ni alla ska få en välbehövlig paus och möjlighet att vara tillsammans med nära och kära.

När jag ser tillbaka på terminen som gått tycker jag att vi har lyckats med att ha stort studiefokus på skolan samtidigt som vi också har hunnit med en hel del roliga aktiviteter utanför det ordinarie skolarbetet.

Vi har alla olika traditioner och sätt att fira jul på, men oavsett hur ni väljer att tillbringa era lediga dagar, hoppas jag att ni får känna er omgivna av kärlek och omtanke.

Jag ser fram mot ett nytt år med nya möjligheter!

Terminsstart 8/1
Måndag 8/1 startar vi vårterminen med upprop, förberedelse inför utvecklingssamtal och skolarbete. Samtliga årskurser slutar efter lunch.

Utvecklingssamtal 8/1-12/1
Vi börjar med utvecklingssamtal efter lunch måndag 8/1 och fortsätter på samma vis under resten av veckan. Våra lärare har samtal här i skolan och vi önskar i första hand att ni kommer hit, men om ni har väldigt svårt att få till det har vi självklart möjlighet att erbjuda digitala samtal. Ordinarie schema startar måndag 15/1.

Tack för en bra termin, jag önskar er alla en god jul och ett gott nytt år!

Med vänlig hälsning
Martin