Rektorn har ordet augusti - Kunskapsskolan Linköping

Rektor Roberth Olsson berättar om händelser på skolan.

Augusti 2023

Hej!

Varmt välkomna tillbaka till ett nytt spännande läsår. Jag hoppas att ni har njutit av sommaren och att ni är lika taggade för skolstart som vi medarbetare!

Extra välkommen säger vi också till alla nya elever som har börjat hos oss!

I personalgruppen är det några nyheter. Isak Ankarcrona är ny idrottslärare, Joakim Holm ny lärare i spanska samt musik och under läsåret kommer Rasmus Rindom vara vår hemkunskapslärare.

Målsättning 23/24
Vi strävar ständigt efter att utveckla vår verksamhet och kommande läsår är inget undantag. Under förra läsåret tog vi många kvalitativa steg, inte minst resultatmässigt där våra 9:or höjde sina betyg och gymnasiebehörighet över förväntan. I vår årliga elev- och föräldraenkät kunde vi se en positiv trend där nöjdheten med handledare, utvecklingssamtal och PH-samtal stod ut mest. Under läsåret kommer vi särskilt fokusera på undervisning, elevhälsa, trygghet och studiero.

Skolstart läsår 23/24
I år startar vi första veckan med en schemabrytande vecka där eleverna kommer få lära sig att planera, samarbeta, träffa ny personal och mycket annat. Vi tror att det kommer att bidra till en bra start för eleverna när vi under nästa vecka kör igång med ordinarie undervisning.

Om två veckor, måndag och tisdag vecka 35, så kommer utvecklingssamtal äga rum och ni har redan fått era tider via mail. Har ni av någon anledning inte fått dessa tider så ber jag er att kontakta ert barns basgruppshandledare.

Den 7/9 (v.36) kommer sedan vårt första föräldramöte för samtliga årskurser på skolan. Mer information och inbjudan kommer längre fram.

Frånvaroanmälan
Vi har, sedan förra året, ett nytt system för att registrera frånvaro. Ni går in på vardnadshavare.kunskapsskolan.se och loggar in för att frånvaroanmäla ert barn.

Information/Kalendarium 22/23
Rektorsbrev kommer att skickas ut regelbundet med information från mig som rektor men även allmän information från skolan. Läsårstider och kalendarium hittar ni på vår hemsida, kunskapsskolan.se/linkoping, som uppdateras löpande. Ta därför för vana att gå in och läsa där.

På vår hemsida finns också kontaktinformation till alla medarbetare, ledighetsansökan samt mycket annat.

Med vänlig hälsning,
Roberth Olsson