Rektorn har ordet mars - Kunskapsskolan Linköping

Rektor Roberth Olsson berättar om händelser på skolan.

Mars 2024

Hej!

Vi är nu en bit in på Kunskapsskolan Linköpings sista termin. Även om det känns konstigt så tycker jag att vardagen är sig lik. Vi fortsätter att arbeta för att alla elever ska nå sina mål och lite till.

Vi går nu in i en period som är fylld av nationella prov för våra 6:or och 9:or. Inga ledigheter kommer att beviljas när eleverna har nationella prov inplanerade.

Närmast i tid kommer dock vår årliga elev- och föräldraenkät. Den skickas ut till dig som vårdnadshavare under nästa vecka (v.10). Jag vill verkligen trycka på, även om vi ska stänga skolan, att din åsikt betyder mycket för oss. Nedan kan du se mer information om enkäten.

Kunskapsskolans elev- och föräldraenkät
Nu är det snart dags för årets stora elev- och föräldraenkät. I föräldraenkäten har du som vårdnadshavare möjlighet att berätta för oss vad du tycker om skolan, vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra. Resultaten från enkäterna har stor betydelse för oss i vårt arbete med att skapa en ännu bättre skola för alla våra elever.

Föräldraenkäten startar måndagen den 4 mars och sista svarsdagen är den 17 mars. Eleverna får möjlighet att svara på enkäten under skoltid. Enkäterna är anonyma och svaren sammanställs med hjälp av ett enkätverktyg. Inga redovisningar sker som innebär att det går att identifiera enskilda personer.

När enkäten startar kommer du att få ett mejl med en personlig länk till enkäten. Automatiska påminnelser skickas ut under enkätens gång så länge enkätverktyget inte har registrerat att du slutfört enkäten.

Jag vill uppmärksamma dig på att föräldraenkäten skickas till elevernas vårdnadshavare och till de mejladresser som lämnats till skolan, om eleven har mer än en vårdnadshavare är vi tacksamma om båda svarar på enkäten. Om du har mer än ett barn på Kunskapsskolan kommer du att få en enkät för varje barn, eftersom vi arbetar på handledarnivå med resultaten ber vi dig att besvara alla dina barns enkäter.

Skolbyten
Min uppfattning är att de allra flesta börjar få det klart med vilken skola som gäller från och med hösten 2024. Våra 9:or har gjort sina gymnasieval och inväntar såklart slutbetyg från grundskolan innan det slutgiltiga beskedet kommer. Har ni några frågor gällande skolbyten eller behöver hjälp och stöttning från oss - tveka inte att höra av er till mig.

Kalendarium 23/24
Läsårstider och kalendarium hittar ni på vår hemsida som uppdateras löpande. Ha därför som vana att gå in och läsa där.

På vår hemsida finns också kontaktinformation till alla medarbetare, ledighetsansökan samt mycket annat.

v.8 Sportlov
15/3 Studiedag
v.14 Påsklov
10/5 Lovdag (klämdag Kristi Himm.)
5/6 Studiedag
7/6 Lovdag (klämdag nationaldag)
12/6 Sommaravslutning

Med vänlig hälsning,