Skolprat: Terminsstart och dags för långsiktig planering

I höstterminens första avsnitt av podden Skolprat resonerar Karin Rådberg och Petter Enlund kring hur man planerar långsiktigt och redan i planeringen tänker kring sådant som motivation och bedömning.

Nu står höstterminen inför dörren och undervisningsplanering är i fokus på skolorna.

I det här avsnittet av Skolprat resonerar Karin Rådberg och Petter Enlund därför kring vad som är viktigt att ha i beaktande när vi långsiktigt planerar vår undervisning. Hur lyckas vi skapa en planering som är tydlig, strukturerad och förmedlar höga förväntningar, samtidigt som den skapar utrymme för elevernas autonomi och självbestämmande? Hur kan vi redan när vi planerar tänka kring motivation, kritiska aspekter och bedömning? Detta och mycket annat tas upp i det här avsnittet.

Här finns podden Skolprat:

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se