Skolprat med Gustav Sundh - så bygger vi god utevistelse för alla elever

I detta avsnitt av Skolprat är Skolgårdsläraren Gustav Sundh gäst i podden. Tillsammans med Karin Rådberg och Petter Enlund pratar han bland annat kring hur alla elever kan få en meningsfull utevistelse.

Gustav Sundh.

Tillsammans med Gustav Sundh diskuterar Karin och Petter hur man bygger en meningsfull och god utevistelse för alla elever, hur man kartlägger skolgården, vilka pedagogroller som är viktiga och hur dessa samverkar.

Gustav är utbildad och legitimerad fritidspedagog, förstelärare, utsedd till årets lärare i fritidshem 2017. Han driver facebookkontot Skolgårdsläraren och har skrivit boken Nyckeln till skolgårdens lärande, som kom ut 2020.

Trevlig lyssning!

Här hittar du Gustavs bok

Här hittar du Gustavs facebookkonto

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se