Nytt år och ny poddvärd i Skolprat.

Skolprat presenterar: Ny värd i podden

Efter nästan två år av poddande tar Skolprat lyssnarna på en resa med återblickar från starten och fram till idag. Dessutom avslöjas en spännande nyhet - podden får en ny värd.

I mars 2019 kom första avsnittet av Skolprat, en podd om skola, undervisning och lärande med Karin Rådberg och Petter Enlund. Sedan dess har det blivit runt 30 avsnitt.

Karin och Petter har intervjuat forskare, rektorer, lärare och även Skolverkets generaldirektör Peter Fredriksson. I Skolprat har de tagit upp allt från ledarskap, motivation, distansundervisning och praktiknära forskning till pojkars anti-pluggkultur. Några av dem som har gästat podden är Petri Partanen, Emma Leijnse, Anders Jönsson, Helena Wallberg, James Nottingham och Johanna Lundin. Men också exempelvis läraren Albulena Mustafa, som korades till årets eldsjäl på lärargalan 2018.

Förutom de olika nedslag i poddens historia, som görs i det här avsnittet, presenteras också en av vårens stora nyhet för Skolprat. Petter Enlund går vidare mot nya uppdrag och Karin Rådberg får en ny poddkollega.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se