Om skolkultur med rektorn Niklas Åkerblom.

Skolprat: Så odlar du en god skolkultur

Nytt läsår och dags för säsongens första Skolprat, där ämnet är skolkultur. Rektorn Niklas Åkerblom gästar podden och tillsammans med Karin Rådberg och Markus Brunfelt borrar han i frågan. Hur får man till det där abstrakta som alla vill ha, men som är så svårt att ta på?

I säsongens första avsnitt av Skolprat träffar Karin Rådberg och Markus Brunfelt rektorn Niklas Åkerblom för att prata om skolkultur. I samtalet delar Niklas med sig av sina tankar kring hur en god skolkultur odlas och vilka viktiga delar som ingår i sådan. Vilken roll spelar visioner, höga förväntningar och ett gott samtalsklimat? Och vilken nytta har avsnittets poddgäst av sin gamla karriär inom hockeyn i sitt arbete som rektor?

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se