Helena Wallberg gästar senaste avsnittet av podden. Foto: Magnus Laupa

Skolprat: Om återkoppling med Helena Wallberg

Höstlov och dags för ett nytt avsnitt av Skolprat. Den här gången gör läraren, författaren och föreläsaren Helena Wallberg comeback i podden. Tillsammans med Karin Rådberg och Markus Brunfelt djupdyker hon i ämnet återkoppling.

Det har blivit dags för ett nytt avsnitt av Skolprat. Gästar podden den här gången gör Helena Wallberg. I samtalet med Karin Rådberg och Markus Brunfelt delar hon med sig av sina tankar kring vad återkoppling är, hur man kan utveckla sin återkoppling och framförallt varför återkoppling är så viktigt. Dessutom får lyssnarna tre tips konkreta tips i ämnet.

Helena har skrivit flera böcker: Återkoppling - stöd, stimulans och lust att lära (2020) Lektionsdesign - en handbok (2019), Formativ bedömning i praktiken (2013), hon skriver även Pedagogisk Snabbguide som följer med Grundskoletidningen, Gothia förlag och driver bloggen specialpedagogen.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se