Musikläraren Alexander Bergström gästar läsårets sista Skolprat.

Nytt avsnitt: Premiär för Skolprats första lärarprat

Nu släpps läsårets sista Skolprat. Och det här gången bjuds lyssnarna på premiär. Tillsammans med musikläraren Alexander Bergström får vi följa med genom Skolprats första lärarprat.

Det är sommar och för många börjar det bli dags för en efterlängtad semester. Det är också dags för läsårets sista Skolprat och samtidigt premiär för poddens första lärarprat.

I det här avsnittet får lyssnarna följa med musikläraren Alexander Bergström. På ett personligt sätt berättar han om den egna skolgången, som började i en byskola med fem jämnåriga klasskompisar.

Vi får veta hur den här tiden och resten av barndomen har påverkat honom. Vad han själv drar för några pedagogiska slutsatser kring undervisningen som skedde då, hur han hittade musiken och hur olika personliga upplevelser har påverkat honom som pedagog. Det och mycket annat tas upp i det här avsnittet.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se