Skolprat intar livescenen.

Skolprats första livepodd med bland andra Kristina Bähr

Nu släpps Skolprats första livepodd.
Temat för avsnittet är hur skolan kan arbetar med ungas psykiska hälsa och ohälsa. Gästar gör författaren och poddaren Kristina Bähr samt tandläkarstudenten Rosario Krivoshieva, som gick i gymnasiet under pandemin.

Vad innebär egentligen begreppet resiliens? Och hur kan vi arbeta för att barn och unga ska må bättre? Om detta handlar Skolprats första livepodd som spelades in i augusti i år.

Som vanligt håller poddvärdarna Karin Rådberg och Markus Brunfelt i taktpinnen och har bjudit in Kristina Bähr, som skrivit boken Resiliens i skolan - att främja och träna välbefinnande. Tillsammans med tandläkarstudenten Rosario Krivoshieva skapar de ett fint och intressant samtal där Rosario bidrar med erfarenheter i vara ung och student idag.

Trevlig lyssning!

Är du intresserad av Kristinas Bährs bok hittar du den här .

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se