• Kunskapsskolan
  • Aktuellt
  • Poddpepp och inspiration vid terminsstart: Se listan med Skolprats mest lyssnade avsnitt

Poddpepp vid läsårsstart. Hitta inspiration med Skolprat.

Läsårsstart och poddstart.
Inom kort kommer höstens första avsnitt av Skolprat med forskaren Petri Partanen. För er som inte kan hålla er tills dess tipsar vi om förra läsårets mest lyssnade avsnitt.

Det är augusti och skolan startar igen efter sommaren. Ett nytt spännande läsår börjar och även i på Skolprat har mycket att bjuda på framöver. I höstens premiäravsnitt träffar poddvärdarna Niklas Åkerblom och Karin Rådberg psykologen och pedagogikforskaren Petri Partanen. Efter tre år gör han en efterlängtad comeback i podden och diskuterar denna gång just skolstarten.

Avsnittet släpps senare i veckan. Men innan dess vill vi tipsa om förra läsårets mest lyssnade avsnitt.

1. Joanna Lundin: Så skapar vi den bästa starten på terminen för eleverna
  2. Lena Ljungdahl: Om pågående dödligt våld i skolan (PDV)
  3. Anna Backman om hur skola och föräldrar kan samverka kring barn med NPF
  4. Lgr22 och bedömning - Anna Karlefjärd gästar Skolprat
  5. Skolprat: Fredrik Zimmerman om nya slutsatser angående studieresultat

Vi släppte också flera temaavsnitt om flickor och npf. Här hittar du dem:

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se