• Kunskapsskolan
  • Aktuellt
  • Skolprats andra lärarprat med Helena Zenén: ”Jag vill inte ha elever som lär sig sitta still och vara tysta”

SO-läraren Helena Zenén om sitt liv och rollen som lärare.

Skolprat släpper sitt andra Lärarprat med SO-läraren och specialpedagogen Helena Zenzén. Här berättar hon öppenhjärtigt om sitt liv, sina erfarenheter från skolans värld och varför vissa elever säger ”Men Helena, så kan man ju inte göra!” varje vårtermin.

Det har blivit dags för Skolprats andra Lärarprat. De avsnitt där vi låter lärare dela med sig av sitt liv, sina berättelser och vägen in i skolans värld. De avsnitt där de som är navet i skolan ges ett stort personligt utrymme.

Du får följa med Helena Zenzén när hon kraschar ett bröllop, vägrar välja gymnasium och när ett trafikljus får henne att göra ett av sitt livs viktigaste val. Du får också veta varför hon tycker att egna upplevelser är så viktiga för att skapa sitt eget narrativ. Sin egen berättelse. Till exempel den om den svenska skolan.

Trevlig lyssning!

Lyssna även gärna på Skolprats första Lärarprat med musikläraren Alexander Bergström.

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se