Poddvärdarna Karin och Niklas är redo för en ny, fullspäckad termin med Skolprat.

Inför vårens första Skolprat - se listan med höstens populäraste avsnitt

Dags att rulla igång vårterminen - även för Skolprat. I väntan på vårens första avsnitt… Här är listan över höstens mest lyssnade samtal. Håll till godo!

Vi har gått in i ett nytt år och Skolprat har en härlig vår framför sig. Poddvärdarna Karin Rådberg och Niklas Åkerblom är återigen redo för en fullspäckad termin. Många intressanta intervjupersoner och ämnen ska bockas av i poddstudion.

Det första avsnittet släpps i mitten av januari och vi kan redan nu avslöja att gästen är en kvinna som finns i svenska folkets hjärtan.

Men innan dess vill vi ta chansen att tipsa om höstens mest lyssnade avsnitt. Klicka på länkarna nedan och kom direkt till avsnitten.

1. Skolprats nya lärarprat: ”Jag vill inte ha elever som lär sig sitta still och vara tysta” Lyssna på avsnittet här.
  2. Skolprat med Petri Partanen om skolstarten Lyssna på avsnittet här.
  3. Skolprat med utbildningschefen för rektorsutbildningen Pia Skott: ”Elevhälsa borde vara ett verb” Lyssna på avsnittet här.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se