Skolprats poddvärdar Karin Rådberg och Niklas Åkerblom.

Nytt Skolprat: Om konkreta insatser för en bättre skola

Petri Partanen, Inger Eriksson, Carolina Klüft och många fler. Skolprats poddvärdar Karin Rådberg och Niklas Åkerblom summerar vad de hittills lärt sig under det här poddåret och delar med sig av konkreta tips från sina egna verksamheter.

Det har varit ett innehållsrikt poddår för Skolprat hittills. Eller kanske vi ska säga läsår, i och med att vi befinner oss i skolans värld? På listan står många intressanta och kloka samtal om exempelvis undervisningsutmaningar, barn och ungas hälsa, tips inför skolstarten och personliga reflektioner från läraren och specialpedagogen Helena Zenzén.

Karin Rådberg och Niklas Åkerblom reflekterar över de olika avsnitten och lyfter några av de perspektiv som belysts av gästerna i poddstudion. Tillsammans försöker poddvärdarna sammanfatta, resonera och problematisera diskussionerna, där samtalet tar avstamp i konkreta exempel från skolvärlden.

Trevlig lyssning!

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se