Rektorn har ordet december - Kunskapsskolan Enköping

Rektor Lena Odén berättar om händelser på skolan.

December 2023

Hej,

Det var så roligt att se att så många av er tog chansen att komma och besöka vår julutställning förra veckan. I år hade vi även en del av julutställningen ute vilket blev en succé med öppen eld, julmusik och försäljning av godsaker samt lotteri. Jag tror alla årskurser som sålde fick ihop en bra slant till sin årskurskassa. Det var en fantastisk stämning både inne och ute så jag hoppas att ni som inte hade möjlighet att komma i år tar chansen att göra det nästa år!

Ny kurator
Sedan Emil blev biträdande rektor har vi haft en tillfällig lösning med en kurator som kunnat jobba 80% hos oss. Till nästa termin kommer vi att ha vår nya kurator Evelina Hellberg på plats på 100%. Vi ser mycket fram emot att Evelina börjar och det känns skönt att vårt elevhälsoteam snart är fulltaligt igen.

Antagning och informationsmöten
Vi har under november genomfört två informationsmöten för nya elever och föräldrar. Båda mötena har varit välbesökta, det känns både roligt och inspirerande att intresset för skolan är stort. Vi kommer till läsåret 24/25 huvudsakligen erbjuda platser i årskurs 4 och 7 men även fylla upp de årskurser där det finns plats. En basgrupp kommer högst bestå av 23 elever. Vi kommer att ha ytterligare ett infomöte den 23 januari och vi sätter igång antagningsprocessen i januari. Skolan kommer även att anordna ett öppet hus lördagen den 10 februari. Tipsa gärna vänner och bekanta om detta - ni är också varmt välkomna att besöka oss då!

Vt-24
Den nya terminen startar onsdag den 10 januari och i vanlig ordning börjar vi första skolveckan med halvdagar. Då genomför vi alla utvecklingssamtal. Där kommer eleverna tillsammans med er och ert barns handledare utvärdera höstterminen samt sätta nya mål. Arbetslagen kommer att skicka ut tider som ni kan boka. Dessa halvdagar kommer Robban och Annette ha klubben igång som vanligt med roliga aktiviteter för de som vill.

Idag har eleverna fått sina betyg och omdömen med sig hem från skolan. Ni kan också se betygen via era barns inlogg till EDS. Höstterminens betyg syns i EDS från den 1 januari 2024. Vi kommer inte att skicka hem några betyg eller omdömen postalt för de som eventuellt inte var i skolan idag.

Kvarglömda kläder
Jag vill också passa på att uppmärksamma er på att det finns mycket kvarglömda kläder på skolan, mössor, vantar, jackor och så vidare. Det kommer att finnas personal på skolan även imorgon fredag så kom gärna förbi då ifall ni tror ert barn kan ha glömt något.

Då återstår det bara för mig att önska er alla en riktigt fin jul och ett Gott Nytt År.

Varma julhälsningar från mig och all personal på Kunskapsskolan,

Lena Odén