Byta till oss

En elev kan i princip byta skola när som helst

Många föräldrar undrar om det bara är vid läsårsstart som det går att börja hos oss. Svaret är att det i princip går att byta skola när som helst, förutsatt att det finns plats på skolan. Det enda du behöver göra att skicka in en ansökan direkt här på vår hemsida. Genom att ansöka till oss ställer du dig i kö.

Ansökan

I ansökan anger du önskad start hos oss. Eftersom antagning görs utifrån ködatum rekommenderar vi alltid att ställa ditt barn i kö så tidigt som möjligt. I länkarna nedan hittar du mer information och ansökan och antagning.

Erbjudande om plats

När du har fått ett erbjudande om plats via mejl har du cirka en vecka på dig att tacka ja eller nej till platsen. Tackar du nej, eller inte lämnar något svar innan sista svarsdatum, går erbjudandet om plats vidare till nästa person i kön.

Dubbel ansökan i vissa kommuner

I vissa kommuner krävs också att skolvalet registreras via kommunens hemsida. Elever folkbokförda i dessa kommuner måste alltså både anmäla sig till Kunskapsskolans kösystem och hos kommunen: